S01 - A kezdeti tünetek és a sürgősségi

2015. április 30. 15:04 - Mr.Hodgkin

2014 elég rosszul indult számomra, ami meg is látszott rajtam. Az élet számos területen bevitt egy-egy mélyütést, amit nem igazán sikerült feldolgozni a korábbi évekkel ellentétben és szépen megzuhantam. Ez a táplálkozásomban csúcsosodott ki, mert elment az étvágyam és napi 500-1000 kcal között fogyasztottam, ami a közel két méteres magasságomhoz és kondizáshoz nagyon kevés. Másfél hónap alatt ledobtam 20 kilót és átmentem albínóba. 

Ezt párom, család, barátok és munkatársak is észrevették és jelezték, hogy baj van. Én ezeket a jeleket a "mélyütéseknek" tudtam be és reméltem, hogy helyre áll a rend. Javulni kezdtek a mindennapok, visszatér valamennyire az étvágyam, de március közepére elkezdtem belázasodni. 

Először nem volt feltűnő, de külső nyomás hatására végül megmértem magamat valamikor márciusban és kiderült, hogy 39,4 fokos lázban égek - highroller. Gondoltam megvárom a cégemnél rendszeres éves menedzser szűrést, ami tavasszal volt esedékes. Teltek a hetek és nem jött a belső üzenet, hogy mikor várható az orvosi vizsgálat. A lázam pedig továbbra is tombolt. Elmentem a körzetishez, hogy teljes vérkép vizsgálatot kérjen nekem. Elmeséltem neki, hogy fáradékony vagyok, éjszaka izzadok, étvágytalan és kondizás közben rendszeresen szédülök. Ezt úgy kell elképzelni, hogy két fekve nyomás között bekaptam 3 szem szőlő cukrot, mert akkor tudtam teljesíteni a szetteket.

Az éjszakai izzadás pedig maga a katasztrófa. Minden este legalább 3-4 polo csere, az ágy pedig tiszta víz volt. Nem tudtam normálisan aludni hónapokig emiatt. Sajnos párom se.

Visszamentem péntek este munka után a körzetishez, hogy mi a kotta, de láttam rajta, hogy para van. A lelet maga volt a katasztrófa, mondta, hogy azonnal menjek sürgősségire, mert nagy a probléma. Néztem, hogy mi lehet ekkora dráma, de annyira őszinte volt a pánik az arcán, hogy fogtam magam és elmentem gyorsan a nemzeti kis boltunkba 2 vízért és valami pékáruért, aztán irány az Uzsoki Utcai Kórház Wellness and Spa Superior sürgősségije. Este körülbelül fél 8-kor felvettek és vártam a vizsgálatra.

Meglátták a leletemet, majd azonnal vérvétel, vércsoport vizsgálat és egyebek miatt. Ilyen esetekben a vizsgálat során végig tapogatnak és benéznek mindenhova, igen oda is. Este 9-re megkaptam a szobámat a belgyógyászaton, ahol ismét kikérdeztek és megint végig vizsgáltak. Igen, ott is, megint. Kérdeztem, hogy 1 óra eltéréssel mi szükség van ilyen mély szeretetre, de mondták, hogy ez a szabály (protokoll - erre szokás hivatkozni). Annyival rosszabb, mint egy prosztata vizsgálat, hogy szó szerint végig tapogatják a végbél falát fürge ujjaikkal körbe és körbe és körbe és...

Szóval welcome drink helyett szoros kapcsolatot nyitottam két orvossal is és közölték életveszélyes állapotban vagyok. Másnap reggel a főorvos elmondta, hogy anaemiam  van és azonnal szükségem van vérre, írjak alá minden papírt. Hemoglobin szintem a normális érték alsó határának 40 százaléka volt, ilyenkor fenn áll a veszélye, hogy a vérkeringés felmondja a szolgálatot és azonnali halált okoz. Megerősíteni nem tudom, mert még élek :)

Szombat délelőtt megjött az első adag vér, ami két zacskót jelent (2x200ml). Ezt gyorsan lefolyatták és délután már mérték is az eredményt. Mindössze 3 egységet javult a várt 20 helyett a statisztika, ezért azonnal újabb egységet rendeltek. A vércsoportom ritka, ezért volt izgalom, hogy lesz e még. Vasárnap hajnalban már kaptam is a következő 400 ml-t amivel már sikerült az állítólagos közvetlen életveszélytől eltávolodni.

Kérdeztem a dokitól, hogy a hirtelen 8 deci vér sok(k) lesz e a szívemnek, de mondta, hogy most azért kell aggódnom a legkevésbé, mert a plusz vér nélkül már nem sok lett volna hátra. Ez volt az a pont, amikor először elgondolkodtam az életemről és annak értékéről (filozofálni még korai). Ilyenkor sok minden átfut az ember fején, mert láttam a doktorok arcán, hogy a helyzetem tényleg komoly volt és nem igen láttak ilyen fiatalt ilyen állapotban.

A vérkészítményektől nem kell félni. Szép sötét színe van, mint egy jó marha steaknek, csak annál tisztább. Hepatitis C veszélye a legnagyobb kockázat, de azzal még elélek vagy 20 évig, megnyugtattak. :)

A legszebb, hogy ezen a hétvégén ünnepeltük volna a szép kerek 30. születésnapomat. Egy héttel korábban nem gondoltam volna, hogy ez aztán valódi születésnap lesz.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mrhodgkin.blog.hu/api/trackback/id/tr927384650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása